Showing posts with label Bisnes Burger. Show all posts
Showing posts with label Bisnes Burger. Show all posts

Cara Mulakan Bisnes Burger

Cara Mulakan Bisnes Burger - Bisnes burger memang antara bisnes yang sudah lama wujud kat negara Malaysia ini. Boleh dikatakan ini antara bisnes yang digemari oleh rakyat Malaysia. Boleh dikatakan bisnes ini antara model bisnes yang sudah menjadi trend rakyat Malaysia. Bisnes burger wujud di mana-mana sahaja.

Walaupun ada sesetengah pihak yang memandang bentuk bisnes ini adalah satu bisnes yang untung kecil-kecilan sahaja. Namun dari sudut yang lain bisnes burger boleh menjana untung sehingga ribuan ringgit. Yang penting anda perlu tahu cara buat burger sedap.

Perniagaan burger adalah salah satu cara menambah pendapatan. Tambahan pula isu kenaikan kos sara hidup menjadi isu yang paling hangat diperkatakan sejak akhir-akhir ini. Sebab itulah kita tidak boleh bergantung harap pada satu sumber kewangan semata-mata. Jadi tak hairanlah kalau anda jumpa peniaga burger yang juga merupakan pekerja makan gaji. Mereka jadikan bisnes burger sebagai perniagaan makanan yang menguntungkan.

Cara Mulakan Bisnes Burger


cara mulakan bisnes burger

Rata-rata rakyat malaysia menggemari burger yang sedap. Semua peringkat umur menggemari makanan yang dinamakan burger. Baik golongan dewasa mahupun kanak-kanak. Ianya adalah satu-satunya bisnes yang tidak memerlukan modal yang besar dan tidak mengganggu waktu kerja sepenuh masa anda jika anda seorang pekerja makan gaji.

Tapi sayangnya jika bisnes burger yang diusahakan hanya sekerat jalan sahaja. Buat kerja separuh jalan terutama sekali bagi mereka yang menjalankan bisnes burger hanya sekadar part time mereka. Anda mungkin boleh tengok banyak stall burger dibina tetapi anda jarang tengok stall burger tersebut mempunyai ramai pelanggan. Rasa-rasa anda lah kan apa perbezaannya.

Jadi tak lain tak bukan disebabkan oleh rasa burger tersebut adakah menepati citarasa pelanggan. Kalau resepi burger yang sedap sudah tentulah mereka berpuas hati. Berbaloi dengan wang yang mereka keluarkan untuk menikmati burger.

Cara Mulakan Bisnes Burger

Panduan bisnes burger telah ditulis oleh anak Chef Li. Panduan ini khusus untuk rujukan sesiapa sahaja yang minat nak tahu bagaimana mulakan bisnes burger. Beberapa persoalan yang mungkin bermain di minda anda jika nak mulakan bisnes burger.

  1. Macam mana nak bermula?
  2. Tercari-cari Sifu atau Tok Guru yang boleh membimbing anda memulakan lagi bisnes burger anda.
  3. Tiada ilmu untuk berniaga terutama sekali berniaga burger.
  4. Untung ke bisnes burger ni?
  5. Berapa modal bisnes burger.
  6. Persediaan-persediaan dari segi pengurusan, alatan, pemasaran dan operasi sesebuah bisnes burger yang boleh menjana pendapatan sekurang-kurangnya 4-5 angka sebulan?
  7. Macam mana nak pilih lokasi yang ‘HOT’ dan strategik untuk meletakkan stall burger.
  8. Cara mencari pekerja dan mengurus bisnes burger anda dengan mudah tanpa anda perlu sendiri jadi ‘pekerja’ perniagaan burger anda.
  9. Tak tahu bagaimana ingin jadikan bisnes burger anda sebagai sumber pendapatan pasif anda.

9 point di atas adalah persoalan yang biasa timbul bagi sesiapa yang nak mulakan perniagaan burger. Adakah 9 point di atas juga menjadi persoalan anda? Jika jawapannya ya, panduan bisnes burger dari saudara Afiq Rusly layak untuk dibaca.

cara mulakan bisnes burger

Md Fadzirul Afiq bin Dato’ Rusly atau lebih dikenali sebagai Afiq Dato’ Rusly. Merupakan anak kepada Dato’ Hj. Rusly Abdullah atau lebih dikenali sebagai Chef Li yang merupakan penulis buku Bestseller “Jutawan Senyap”. Berjaya melatih hampir 15,000 orang usahawan makanan melalui Kursus Masakan dan Memproses Makanan Chef Li.

Panduan Bisnes Burger ditulis untuk membantu anda mengetahui cara mulakan bisnes burger serta cara buat burger yang sedap. Dalam panduan bisnes burger juga akan mendedahkan tentang modal bisnes burger. Bagi yang nak tahu berapa modal bisnes burger bolehlah baca panduan bisnes burger atau muat turun yang percuma.

Bagaimana Cara Memulakan Bisnes Burger

Ada yang persoal boleh ke untung bisnes burger ni? Ada orang kata untung kecil lah ape la. Jadi anda akan tahu bagaimana nak tingkatkan keuntungan daripada bisnes burger ini selepas baca tips yang akan disampaikan oleh saudara Afiq dalam panduan bisnes burger?

Banyak juga perkara yang perlu anda pertimbangkan untuk mulakan bisnes burger atau dalam erti kata lain anda perlu ada ilmu untuk mulakan bisnes burger. Dalam panduan ini anda akan tahu 18 ciri-ciri sebuah stall burger yang bagus perlu anda ketahui untuk menarik perhatian prospek dan pelanggan anda dengan mudah tanpa susah-susah anda ajak mereka beli burger anda dan 4 jenis lokasi yang WAJIB anda elakkan untuk anda berniaga burger.

Baiklah, anda dah bersedia untuk mulakan bisnes burger? Kalau belum bersedia anda boleh baca dulu Panduan Bisnes Burger supaya anda boleh bersedia. Jangan terburu-buru. Dapatkan ilmu memulakan bisnes burger terlebih dahulu dalam "Panduan Bisnes Burger".


Resepi Cara Buat Burger Sedap

Resepi Cara Buat Burger Sedap - Hari ini saya nak kongsi cerita bagaimana membuat sebiji burger yang sedap yang saya ambil dari pages Klikjer. Kalau ada sesiapa yang nak buat berniaga, itu lagi bagus. Supaya pelanggan berpuas hati dan perniagaan anda pun bertambah maju.

Resepi Cara Buat Burger Sedap

Mengikut tinjauan pendapat yang telah saya lakukan, rasa burger yang sedap mestilah mempunyai ciri-ciri seperti berikut:
  • sedikit pedas
  • sedikit manis
  • sedikit berkrim
  • sedikit berempah
  • kaya dengan sos
  • aroma yang sedap dan menyelerakan
  • penampilan yang menggiurkan
  • harganya mestilah murah dan berpatutan

Sumber foto : Media viva co

#1 Kuali

Sebaiknya dari jenis besi yang tebal. Memang harganya mahal sikit, sebab ia lebih bagus kerana haba dari api akan lebih stabil dan menyeluruh. Sebelum masak cuci kuali dulu. Gunakan axion/sunlight atau yang sama waktu dengannya. Kebiasaannya peniaga burger tak basuh kuali dengan betul. Mereka simbah-simbah jer dengan air kemudian gosok dengan scraper. Tak menjaga kebersihan langsung.

#2 Api

Gunakan api kecil. Sebabnya ialah, jangan sesekali masak burger pakai api besar. Nanti daging burger cepat hangus, jadi garing macam keropok dan rasanya tak best. Hanya memasak burger menggunakan api kecil atau sederhana saja.

#3 Marjerin

Sapukan marjerin ke serata kuali. Sapu thin layer saja. Jangan bubuh banyak – membazir. Ini supaya nanti time nak masak kuali tak melekat. Saya syorkan 2 jenis iaitu Planta atau Pelangi. Pelangi (keluaran Felda) lebih murah harganya.

#4 Daging

Sebaikya daging sudah di-defrost-kan (nyahbeku) terlebih dulu agar cepat masak. Tapi jika daging tu masih beku – tak apa. Letak saja di kuali, cuma jangan sesekali gatal tangan besarkan api – inilah penyebab daging burger keras, garing dan hangus. Biar jer daging tu jadi lembut dan masak perlahan-lahan. Tak payah sibuk-sibuk letak marjerin, nanti daging tu akan keluar minyak sendiri.

#5 Teknik Menggoreng

Balik-balikkan daging burger time memasak. Tak payah sibuk-sibuk tekan daging tu. Siapa yang ajar? Kalau korang rajin tekan-tekan daging tu, nanti semua jus daging dia hilang. Daging jadi hilang rasa dan keras! Rasa dah jadi tak sedap. Inilah rahsia kalau betul-betul nak buka bisnes burger yang sedap.

#6 Teknik Ketuk Lubang

Teknik ini sangat bagus, sebabnya ialah selain dari membantu agar daging semuanya masak, ia juga jadi tempat untuk perencah meresap dan terperangkap. Selain itu juga, agar daging tetap tebal dan lembut – terasa apabila digigit dan dikunyah.

#7 Teknik Merempah

Setelah diketuk-ketuk sampai berlubang, sila pastikan daging telah masak kemudian tekan sikit daging tu untuk membuang minyak yang berlebihan. Tekan 2-3 kali jer – jangan over pulak. Lepas tu bubuhlah perencah ikut step iaitu:
  • Worchestershire Sauce – Lea & Perrins. Jangan letak banyak, ala kadar sahaja. 
  • Kicap Perasa – Saya lebih suka brand Maggi.
  • Serbuk Lada Sulah (Optional) – Apa-apa brand pun boleh.
  • Serbuk Lada Hitam (Optional) – Apa-apa brand pun boleh.
  • Serbuk Kari Daging (Optional) – Apa-apa brand pun boleh.
  • Air Bawang Putih – Buat sendiri
Saya lebih suka guna serbuk lada hitam menggantikan serbuk lada sulah sepenuhnya sebab rasanya lebih best dan mantap serta nampak eksklusif. Lepas selesai semua perencah, anda balikkan daging sekali, lepas tu tekan sekali jer dan angkat. Letak kat roti yang telah disediakan. Sekali lagi ditekankan, pastikan memasak daging jangan over cook, nanti rasa dia hilang dan keras.

#8 Air Bawang Putih

Ia bertujuan untuk mengelakkan daging jadi over dry. Air bawang putih akan menggantikan jus daging yang sebahagiannya telah hilang waktu proses memasak tadi. Cara buatnya senang jer. Korang kupas bawang putih lepas tu ketuk bagi hancur. Masukkan dalam botol, bubuh air dan goncang! Tak payah bubuh garam tau.

#9 Roti Burger

Lepas belah dua, korang sapu marjerin. Sapu thin layer saja tapi menyeluruh. Bakar roti di kuali di bahagian isi tengah saja. Bahagian kulit atas dan bawah jangan bakar. Karang berminyak dan lembik pulak. Jangan gatal- gatal tangan tekan roti tu time membakarnya. Lepas bahagian yang dibakar tu dah jadi perang sikit, korang angkatlah. Sebaiknya letak atas alas berjaring bukan di tempat yang rata seperti pinggan. Letak kat alas berjaring akan membuatkan hot air circulation pada roti lancar. Roti jadi gebu, garing dan mantap. Jika korang letak kat tempat flat, roti nanti jadi lembik.

#10 Sayur

Lepas roti dah dibakar. Korang bubuhlah sayur. Ni ada beberapa pilihan sayur. Salad, lettuce, kobis, tomato, bawang kuning / Holland, timun. Salad, lettuce dan kobis – sebaiknya korang hiris ler. Kobis tu paling bagus kalau dihiris halus, baru ler mantap. Tomato juga perlu dihiris. Bawang korang boleh pilih sama ada nak hiris atau potong dadu. Timun lebih baik kalau timun jepun – lebih rangup dan tiada risiko liat dan pahit seperti timun biasa. Saya suka combine lettuce/kobis + bawang potong dadu + timun jepun.

#11 Sos Cili

Sebaiknya gunakan sos cili yang ada brand la seperti Maggi, Kimball etc. Saya lebih suka sos cili jenis ala Thai agar rasanya tidak masam. Jangan pakai sos cili murah, nanti rasa burger tak sedap.

#12 Sos Tomato

Kalau nak gunakan sos tomato, carilah yang rasanya kurang masam. Gunakan sedikit sahaja. Saya tak suka sos tomato.

#13 Sos Lada Hitam

Kalau letak ni pun sedap… tambah sodap. Syaratnya pastikan sos lada hitam tu pedas-pedas manis sikit. Korang boleh adjust sendiri dengan kicap manis cap Kipas Udang + sedikit gula atau madu. Insya’allah sedap.

#14 Mayonis

Mayonis yang paling sesuai ialah brand Ladys Choice. Tapi harganya mahal. Brand murah rasanya agak masam sedikit – masam tak bagus untuk burger citarasa Malaysia ini. Kalau korang nak jimat, korang beli jer mayonis pakai paket jenama murah sikit. Lepas tu korang adjust dengan menambah gula castor atau gula icing barang sesudu dua lepas tu gaul rata.

#15 Keju

Kalau nak letak keju pun boleh, cuma mahal ler sikit.

#16 Telur

Guna telur ayam yer, bukan telur itik atau penyu. Telur ni untuk Benjo sahaja mulanya. Tapi sekarang dah jadi trend burger tambah telur jadi burger special. Ada macam-macam fesyen dan teknik. Ada yang masak pakai acuan (old style), ada yang buat dadar lepas tu lipat dan ada yang buat dadar lepas tu bungkus daging burger.

Bagi saya, jika nak rasa telur tu benar-benar terasa ialah dengan mengunakan teknik acuan. Telur akan utuh dalam bentuk alaminya dan ketebalannya itulah yang menyebabkan rasa telur itu muncul. Kalau dah jadi pembungkus daging, rasa telur tu dah kalah habis oleh rasa daging. So what for letak telur? Ia lebih kepada untuk membuat mata para pelanggan tertarik aja. Tapi ingat… makan burger pakai mulut, gigi, lidah dan tekak… bukan pakai mata! Tapi selera orang lain-lain.

#17 Madu

Korang juga boleh cuba letak madu pada daging burger. Guna madu murah sahaja seperi brand Tesco etc. Saya dah test, ramai orang suka.

Habis dah pun cerita pasal resepi memasak burger. Ingat, burger yang sedap harus berasa sedikit manis, sedikit pedas dan agak “soggy”/”basah”. Rasa masam akan merosakkan rasa burger.

Nak buat bisnes burger? Dapatkan panduan --> Bagaimana memulakan perniagaan burger.

Ebook Bisnes Burger – “Panduan Jana 5 Angka Sebulan Dengan Bisnes Burger!”

Berikut adalah pengisian-pengisian yang terkandung dalam ebook hebat Bisnes Burger ini serta manfaat yang bakal anda perolehi setelah anda habis membaca keseluruhannya ...
  • Penerangan pengenalan kepada potensi besar perniagaan burger jalanan yang boleh dijadikan sebagai ‘alat’ untuk anda mencapai status Jutawan Senyap
  • Perbezaan diantara peniaga burger profesional dan peniaga burger ‘biasa-biasa’ walaupun di tepian jalan. Perbezaan meliputi dari segi K_______, ________ Produk, Operasi _________, K________ Pelanggan dan Ke_______.
  • Pembongkaran 9 kelebihan bisnes burger tepi jalan berbanding perniagaan makanan restoran atau apa-apa jenis perniagaan pun yang selama ini hanya Jutawan Senyap sahaja yang tahu!
  • Penerangan jelas mengenai bisnes burger jenis Perusahaan Sendiri VS Francais. Mana satu pilihan yang lebih TEPAT?
  • Pendedahan 3 strategi ‘SUPER-POWERFUL’ yang wajib anda lakukan untuk mencapai pendapatan 5 angka setiap bulan daripada bisnes burger anda
  • 5 aspek pengurusan yang wajib anda tahu dan amalkan dalam bisnes burger anda agar perjalanan anda menuju sasaran pendapatan 5 angka sebulan menjadi lebih mudah
  • Penerangan tentang 5 faktor dari segi produk burger anda sendiri yang perlu anda ambil-kira untuk menjamin keuntungan bisnes burger anda
  • PENDEDAHAN EKSKLUSIF: Pendedahan ini bakal membuka mata anda tentang 3 kelemahan bisnes burger bakar! Anda akan didedahkan dengan punca kegagalan sesebuah bisnes burger bakar yang boleh anda elakkan jika anda ingin juga menjalankannya
  • Tips ‘PANAS’ – Teknik Ga________ konsep bisnes burger anda untuk lebih unik dan mudah menarik perhatian prospek
  • Berapakah peratusan dan nilai untung bersih yang harus anda tetapkan dalam bisnes burger anda? Semuanya akan dibongkarkan. Sekali dengan contoh pengiraan jelas dan mudah untuk difahami
  • 2 Teknik ‘RAHSIA’ bagaimana anda boleh tingkatkan profit margin bisnes burger anda
  • 5 langkah yang perlu anda ambil bagi membina jenama dan imej perniagaan burger anda agar prospek anda lebih memandang tinggi dan ingin terus datang lagi, lagi dan lagi ke gerai burger anda
  • Pembongkaran 5 Teknik Pemasaran yang ampuh lagi terbukti berkesan khusus untuk bisnes burger bagi mendapatkan limpahan pelanggan hingga ‘tak menang tangan’ anda dibuatnya!
  • 18 ciri-ciri sebuah stall burger yang bagus perlu anda ketahui untuk menarik perhatian prospek dan pelanggan anda dengan mudah tanpa susah-susah anda ajak mereka beli burger anda. Mereka dengan rela-hati akan hadir ke stall burger anda bagaikan ‘kena pukau’ walaupun anda tidak menggunakan sebarang Ilmu Hitam dalam bisnes
  • Pendedahan mengenai 14 teknik dan kriteria yang perlu anda ambil perhatian dalam memilih lokasi stall burger anda bagi mendapatkan jualan 200 biji burger sehari. Silap pilih lokasi, nahas anda! Anda menempah kegagalan dalam bisnes burger kalau tak tahu 14 teknik ini
  • 4 langkah yang perlu anda ambil sebagai persiapan sebelum membeli alatan stall burger anda
  • 7 ciri-ciri aspek kebersihan stall yang perlu anda titik-beratkan bagi menjamin kualiti kebersihan dan kesihatan pekerja serta para pelanggan anda
  • 8 tips untuk membersihkan peralatan bisnes burger anda dengan mudah dan cepat
  • 4 jenis lokasi yang WAJIB anda elakkan untuk anda berniaga burger
  • Cara-cara mengawal dan mengelakkan sebarang serangga atau haiwan perosak yang boleh mengancam kebersihan stall burger anda
  • Penerangan 5 bidang kritikal aspek yang perlu anda terapkan pada setiap pekerja anda ketika melatih mereka agar bisnes burger anda masih mampu bergerak dan menjana pendapatan dengan sendirinya tanpa perlu kehadiran anda
  • Pembongkaran 7 pantang-larang dalam bisnes burger yang perlu anda elakkan bagi menjamin kelangsungan perniagaan anda

Fuh, demikianlah isi-isi kandungan yang bakal anda perolehi melalui ebook ini. Memang hebat kan?


YA, sudah pasti ianya hebat dan mampu memberikan anda manfaat dalam usaha anda membina sebuah perniagaan burger yang menguntungkan.



Panduan Dan Cara Memulakan Bisnes Burger

Panduan Dan Cara Memulakan Bisnes Burger, mana-mana saya pergi mesti ada gerai burger. Tak kisahla kat kampung, kat taman perumahan, kat pasar malam, kat depan sekolah, kat bandar-bandar dan di mana-mana sahaja confirm ada gerai burger. Bisnes burger ni kalau kena caranya boleh menjana pendapatan sekurang-kurangnya 5 angka sebulan. Memang boleh dijadikan sumber pendapatan yang tak asing lagi.

Cara Dan Panduan Rahsia Membina Bisnes Burger Yang Lumayan

panduan dan cara buat bisnes burger

Beberapa sebab kenapa anda perlu memulakan bisnes burger :
  • Isu-isu ekonomi semasa yang makin hari makin menjadi-jadi.
  • Tentu anda sendiri dah mula ‘naik muak’ dengan berita-berita terkini yang terpampang di dada-dada akhbar dan kaca TV mengenai kos sara hidup yang kian meningkat.
  • Bil api letrik dah naik, kadar Tol dah naik, harga-harga barang-barang runcit makin mahal, harga minyak petrol pun memang nampak tak turun-turun harganya.
  • Gaji je tak naik-naik lagi ni atau mungkin juga anda dikalangan mereka yang memang sudah mempunyai simpanan tapi tak tahu bagaimana ingin kembangkannya agar anda mampu membina sumber pendapatan tambahan supaya tidak melarat hidup anda di masa hadapan.
Kalau nak disenaraikan memang banyak sebab kenapa anda perlu memulakan bisnes burger. Apa kata anda ambil pen dan kertas kemudian senaraikan sebab mengapa anda perlu memulakan bisnes burger.

Panduan Dan Cara Bisnes Burger Yang Betul

Barangkali anda minat untuk berniaga burger, tetapi..pelbagai permasalahan dan kemusykilan yang buatkan anda terhenti seketika untuk mulakan perniagaan burger. Kekadang anda rasa membuak-buak berniaga burger tapi tak tahu macam mana nak bermula dan apakah LANGKAH PERTAMA yang perlu anda lakukan untuk memulakan bisnes burger dengan betul dan lumayan. Macam biasalah anda perlukan seorang guru untuk tunjuk ajar anda. Anda tercari-cari Sifu atau Tok Guru yang boleh membimbing anda langkah demi langkah untuk memulakan dan mengembangkan lagi bisnes burger anda.


Ilmu tu penting. Anda sebelum ni tiada ilmu untuk berniaga terutama sekali berniaga burger. Anda sendiri sedar, apa-apa mesti dimulakan dengan ilmu terlebih dahulu jika ingin memulakan sebarang perniagaan

Ada yang persoal anda untung ke bisnes burger ni? Ada orang kata untung kecil lah ape la. Jadi anda perlu tahu bagaimana nak tingkatkan keuntungan daripada bisnes burger ini?

Dan beberapa persoalan lain yang anda perlu tahu..
  • Berapa modal yang perlu dilaburkan untuk permulaan?
  • Apakah terdapat cara dan teknik untuk mengurangkan kos?
  • Apakah persediaan-persediaan dari segi pengurusan, alatan, pemasaran dan operasi sesebuah bisnes burger yang boleh menjana pendapatan sekurang-kurangnya 4-5 angka sebulan?
  • Macam mana nak pilih lokasi yang ‘HOT’ dan strategik untuk meletakkan stall burger bagi mendapatkan prospek dengan mudah tanpa susah-susah keluarkan modal besar untuk buat promosi
  • Bagaimana cara serta teknik untuk mencari dan mengurus pekerja bisnes burger anda dengan mudah tanpa anda perlu sendiri jadi ‘pekerja’ perniagaan burger anda.
  • Anda tak tahu bagaimana ingin jadikan bisnes burger anda sebagai sumber pendapatan pasif anda.
  • Anda mahu, walau anda tiada di gerai burger, atau anda sedang tidur sekalipun, duit tetap masuk.

Rahsia dan Panduan Bisnes Burger oleh anak Chef Li

Banyak juga beberapa perkara yang perlu anda pertimbangkan untuk memulakan bisnes burger atau dalam erti kata lain anda perlu ada ilmu dalam bisnes burger. Jadi apa kata anda baca panduan Rahsia Bisnes Burger ni oleh anak Datuk Chef Li ni : Panduan 5 Angka Dengan Bisnes Burger

cara dan panduan buat bisnes burger berkesan
Nak berjaya kenalah ada sifu dan belajar dari orang-orang yang berilmu supaya anda berjaya..

Banyak panduan yang didedahkan dalam ebook ni supaya anda berjaya dalam bisnes burger. Kalau anda nak tahu beberapa Rahsia Penting dalam bisnes buger ni cepat-cepatlah ke website -> Rahsia Bisnes Burger 5 Angka Sebulan

Antara topik yang menarik adalah :
  • Pendedahan 3 strategi ‘SUPER-POWERFUL’ yang wajib anda lakukan untuk mencapai pendapatan 5 angka setiap bulan daripada bisnes burger anda
  • 18 ciri-ciri sebuah stall burger yang bagus perlu anda ketahui untuk menarik perhatian prospek dan pelanggan anda dengan mudah tanpa susah-susah anda ajak mereka beli burger anda. Mereka dengan rela-hati akan hadir ke stall burger anda bagaikan ‘kena pukau’ walaupun anda tidak menggunakan sebarang Ilmu Hitam dalam bisnes
  • 4 jenis lokasi yang WAJIB anda elakkan untuk anda berniaga burger.

Ebook Bisnes Burger – “Panduan Jana 5 Angka Sebulan Dengan Bisnes Burger!”

Berikut adalah pengisian-pengisian yang terkandung dalam ebook hebat Bisnes Burger ini serta manfaat yang bakal anda perolehi setelah anda habis membaca keseluruhannya ...
  • Penerangan pengenalan kepada potensi besar perniagaan burger jalanan yang boleh dijadikan sebagai ‘alat’ untuk anda mencapai status Jutawan Senyap
  • Perbezaan diantara peniaga burger profesional dan peniaga burger ‘biasa-biasa’ walaupun di tepian jalan. Perbezaan meliputi dari segi K_______, ________ Produk, Operasi _________, K________ Pelanggan dan Ke_______.
  • Pembongkaran 9 kelebihan bisnes burger tepi jalan berbanding perniagaan makanan restoran atau apa-apa jenis perniagaan pun yang selama ini hanya Jutawan Senyap sahaja yang tahu!
  • Penerangan jelas mengenai bisnes burger jenis Perusahaan Sendiri VS Francais. Mana satu pilihan yang lebih TEPAT?
  • Pendedahan 3 strategi ‘SUPER-POWERFUL’ yang wajib anda lakukan untuk mencapai pendapatan 5 angka setiap bulan daripada bisnes burger anda
  • 5 aspek pengurusan yang wajib anda tahu dan amalkan dalam bisnes burger anda agar perjalanan anda menuju sasaran pendapatan 5 angka sebulan menjadi lebih mudah
  • Penerangan tentang 5 faktor dari segi produk burger anda sendiri yang perlu anda ambil-kira untuk menjamin keuntungan bisnes burger anda
  • PENDEDAHAN EKSKLUSIF: Pendedahan ini bakal membuka mata anda tentang 3 kelemahan bisnes burger bakar! Anda akan didedahkan dengan punca kegagalan sesebuah bisnes burger bakar yang boleh anda elakkan jika anda ingin juga menjalankannya
  • Tips ‘PANAS’ – Teknik Ga________ konsep bisnes burger anda untuk lebih unik dan mudah menarik perhatian prospek
  • Berapakah peratusan dan nilai untung bersih yang harus anda tetapkan dalam bisnes burger anda? Semuanya akan dibongkarkan. Sekali dengan contoh pengiraan jelas dan mudah untuk difahami
  • 2 Teknik ‘RAHSIA’ bagaimana anda boleh tingkatkan profit margin bisnes burger anda
  • 5 langkah yang perlu anda ambil bagi membina jenama dan imej perniagaan burger anda agar prospek anda lebih memandang tinggi dan ingin terus datang lagi, lagi dan lagi ke gerai burger anda
  • Pembongkaran 5 Teknik Pemasaran yang ampuh lagi terbukti berkesan khusus untuk bisnes burger bagi mendapatkan limpahan pelanggan hingga ‘tak menang tangan’ anda dibuatnya!
  • 18 ciri-ciri sebuah stall burger yang bagus perlu anda ketahui untuk menarik perhatian prospek dan pelanggan anda dengan mudah tanpa susah-susah anda ajak mereka beli burger anda. Mereka dengan rela-hati akan hadir ke stall burger anda bagaikan ‘kena pukau’ walaupun anda tidak menggunakan sebarang Ilmu Hitam dalam bisnes
  • Pendedahan mengenai 14 teknik dan kriteria yang perlu anda ambil perhatian dalam memilih lokasi stall burger anda bagi mendapatkan jualan 200 biji burger sehari. Silap pilih lokasi, nahas anda! Anda menempah kegagalan dalam bisnes burger kalau tak tahu 14 teknik ini
  • 4 langkah yang perlu anda ambil sebagai persiapan sebelum membeli alatan stall burger anda
  • 7 ciri-ciri aspek kebersihan stall yang perlu anda titik-beratkan bagi menjamin kualiti kebersihan dan kesihatan pekerja serta para pelanggan anda
  • 8 tips untuk membersihkan peralatan bisnes burger anda dengan mudah dan cepat
  • 4 jenis lokasi yang WAJIB anda elakkan untuk anda berniaga burger
  • Cara-cara mengawal dan mengelakkan sebarang serangga atau haiwan perosak yang boleh mengancam kebersihan stall burger anda
  • Penerangan 5 bidang kritikal aspek yang perlu anda terapkan pada setiap pekerja anda ketika melatih mereka agar bisnes burger anda masih mampu bergerak dan menjana pendapatan dengan sendirinya tanpa perlu kehadiran anda
  • Pembongkaran 7 pantang-larang dalam bisnes burger yang perlu anda elakkan bagi menjamin kelangsungan perniagaan anda

Fuh, demikianlah isi-isi kandungan yang bakal anda perolehi melalui ebook ini. Memang hebat kan?


Jadi jika anda ingin belajar bisnes burger yang sedap dan menguntungkan anda wajib ada ilmu yang terbukti berkesan ni. Itu adalah sebahagian topik yang dibincangkan. Kalau anda nak lebih banyak tips dan panduan rahsia bisnes burger anda jangan ragu-ragu lagi untuk tiru imu anak Chef Li ni.

Ok, sekian..semoga berjaya menghasilkan burger yang sedap.

ps : saya suka makan burger dan saya yakin burger yang sedap dan laris ada rahsia yang tersembunyi.


Ok..selain bisnes burger, bisnes air balang juga antara bisnes yang hot di malaysia. Yang menariknya anda boleh dapat untung sehingga 7K dengan jual air di bazar atau pasar-pasar. Lihat apa kata brader ni yang ingin berkongsi kejayaan beliau dalam bisnes air balang. Lihat disini.