Takde Duit Boleh Beli Rumah Ke?

Takde Duit, Boleh Beli Rumah Ke? Jawapannya memang tak boleh. Ini fakta dan kita kena fikir logik. Persoalannya adalah DUIT. Malah persoalan ini mungkin menjadi permasalahan untuk membeli rumah.

Ada yang mengatakan DUIT adalah segala-galanya dan ada yang mengatakan segala-galanya memerlukan duit. Dan tak kurang jugak yang berhujah dengan "No Money No Talk". Mana satu anda nak pegang agaknya ya?

tak ade duit beli rumah

Duit mungkin masalah utama bagi sesetengah orang malah duit juga boleh mengundang masalah kalau tak diuruskan dengan betul.

Memiliki rumah kediaman sendiri adalah impian semua orang dan boleh jadi ia mimpi yang sangat indah. Khusus untuk golongan yang dah berkeluarga. Kalau bujang mungkin dorang tak terasa sangat kot.

Tapi percayalah manusia memerlukan RUMAH atau dalam erti kata lain tempat tinggal.

Takde Duit Boleh Beli Rumah Ke?

Dalam kehidupan yang nyata untuk memiliki sebuah rumah kita memerlukan duit. Tak kisahlah rumah kecik ke besar. Kondo, apartment, flat, teres, banglow dan sebagainya.. duit tetap diperlukan.

Duit untuk beli rumah boleh datang dari pelbagai sumber. Tabung simpanan anda, tabung impian anda malah dari mana-mana bank yang ada kat negara malaysia ni.

Harga rumah saban hari makin naik dan terus naik. Ianya bukan mitos semata-mata. Ini hakikat yang perlu kita terima.

Jadi..berbalik kepada persoalan "Takde Duit Boleh Beli Rumah Ke? Jawapannya dah terang lagi bersuluh memang tak boleh. Anda tetap memerlukan duit.

Jadi mahu tak jika saya kongsikan panduan macam mana anda boleh beli rumah walaupun anda ada 1001 alasan takde duit nak beli rumah?

Takde Duit Boleh Beli Rumah Ke?

  • 7 sebab utama kenapa anda wajib melabur dalam pelaburan hartanah yang ramai orang tak Tahu
  • Betul ke boleh beli rumah tanpa letak sebarang downpayment?
  • 3 cara berkesan yang anda boleh gunakan untuk buat pelaburan hartanah secara zero-downpayment
  • Faktor penting menentukan lokasi terbaik untuk beli rumah pertama anda
  • Bagaimana nak runding harga dengan pemilik rumah untuk dapat lebih banyak diskaun
  • Bagaimana nak dapatkan diskaun dari pihak pemaju?
  • Kisah bagaimana 12 pelabur hartanah beli 100 biji rumah dengan modal yang minima.

Jika anda serius ingin memiliki rumah, mungkin anda tergerak untuk membaca lebih lanjut di pautan berikut : Ebook Takde Duit Boleh Beli Rumah Ke?

Saya pasti ebook ini dapat membantu anda untuk memiliki rumah walaupun takde duit. Ebook ini disampaikan oleh 12 orang yang berpengalaman yang suatu ketika dahulu terkial-kial untuk cari duit beli rumah.

Mudah-mudahan ia juga dapat membantu anda. Ilmu yang sangat terhad dan anda bertuah jika memiliki ebook ini. Jangan keberatan untuk melihat isi kandungan ebook ini yang mungkin anda tak akan jumpa di mana-mana buku di luar sana. Ini link ebook -->  Ebook Takde Duit Boleh Beli Rumah Ke?


Seorang blogger yang gemarkan teh tarik. Menjadikan blog sebagai medium perkongsian ilmu. Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan khidmat advertorial, boleh hubungi saya di ruangan "Contact".

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

5 comments

comments
June 09, 2016 12:11 AM delete

Mmg nk la memiliki rumah impian..

Reply
avatar
August 06, 2016 8:00 PM delete

Memiliki rumah sendiri sudah pasti menjadi salah satu impian setiap orang, lagi-lagi bagi pasangan yang dah berumah tangga... :)

Reply
avatar
August 06, 2016 8:01 PM delete

Memiliki rumah sendiri sudah pasti menjadi salah satu impian setiap orang, lagi-lagi bagi pasangan yang dah berumah tangga... :)

Reply
avatar
August 07, 2016 9:28 AM delete

Betul jie, setiap org ada rumah impian masing-masing.

Reply
avatar
August 07, 2016 9:30 AM delete

Betul tu tuan JJ,tapi harga rumah semakin meningkat saban hari. Semoga dipermudahkan usaha kita memiliki rumah sendiri. :-)

Reply
avatar

Terima kasih saya ucapkan kerana sudi meninggalkan komen. Komen anda semua amat saya hargai.

Powered By | OHBlogger Malaysia