Bagaimana Cara Nak Buka GYM

Bagaimana Cara Nak Buka GYM - Cara nak buka gym kini sudah ada di depan mata. Bezanya cuma sama ada cara yang disampaikan itu betul-betul dari orang yang berpengalaman atau pun tidak. Ada baiknya kita tahu bagaimana nak buka gym dari orang yang betul-betul terlibat dalam bidang ni.

Bagaimana Cara Nak Buka GYM

Walaupun saya katakan cara nak buka gym sudah ada di depan mata namun ada beberapa perkara yang anda perlu buat penilaian. Bukan buat sembarangan kalau anda tak nak gagal. Kisah gagal dalam perniagaan ni bukan benda asing lagi tau. Jadi bagi mengelakkan anda gagal dalam bisnes gym ini ada baiknya anda baca post saya ni sampai habis.

Untuk memulakan bisnes gym ni yang pertama anda kena niat. Niat kena betul. Niat anda nak buka gym untuk bantu orang membentuk tubuh yang menarik, menolong orang sentiasa sihat, mendidik masyarakat bersenam dan banyak lagi yang penting niatkan nak BANTU orang.

Lepas tu carilah guru atau mentor untuk menuntut ilmu. Bila ada mentor ni kerja anda pun jadi lebih senang dan apa yang anda buat pun mengikut apa yang diajar. Jadi anda taklah tersasar jauh dari landasan.

Nak cari guru atau mentor mungkin jadi masalah tapi kalau anda baca panduan.... ia mungkin memberi 1001 penyelesaian pada anda. Boleh katakan banyak perkara dari A sampailah Z kalau anda betul-betul nak tahu cara buka gym yang betul dengan penuh yakin.

Antara yang anda kena tahu, macam mana nak mula, kat mana nak buka, berapakah modal, kat mana nak dapat dana, kat mana nak beli peralatan dan barang yang murah, dan macam mana nak untung. Boleh katakan banyak aspek yang anda kena tahu dan pelajari. Bukan hanya tahu buka gym sahaja. Sebaliknya banyak aspek yang anda kena uruskan betul-betul. Tu tak termasuk lagi cara nak bina kertas kerja dan cara nak mohon lesen perniagaan.

Biasanya kita ni selalu terburu-buru dan nak cepat untung. Akibatnya kita terlalu gopoh tanpa membaca panduan untuk buka gym yang sebenarnya. Walaupun panduan buka gym yang menyakinkan dah ada di depan mata sekalipun tapi sikap malas belajar akhirnya membakar diri. Bisnes gym yang diusahakan tak kekal lama.

Silap kat mana tu? Cuba refresh balik kat mana yang silap? Jawapannya tak lain tak bukan "kurangnya ilmu bisnes gym" yang sebenar. Benda-benda macam ni lah yang selalu menjerat usahawan-usahawan yang nak memulakan apa jua jenis perniagaan. Tak kisahlah nak jadi usahawan gym atau usahawan ikan tilapia sekalipun kalau tak ada ilmu...separuh jalanlah jawabnya.

bagaimana cara nak buka gym


Jadi kalau anda baca "cara buka gym yang meyakinkan" pasti anda akan dapat aura yang positif dari orang yang berpengalaman. Seperti yang saya katakan tadi carilah orang yang berpengalaman dan tiru cara yang terbukti berkesan.

Kesimpulannya...

Persoalan bagaimana nak buka gym pastinya akan terjawab kalau anda rajin ke website Start My Gym. Bukan calang-calang ilmu..pakar sukan bina badan dan usahwan gym yang akan tunjukkan anda jalan. :-)



Seorang blogger yang gemarkan teh tarik. Menjadikan blog sebagai medium perkongsian ilmu. Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan khidmat advertorial, boleh hubungi saya di ruangan "Contact".

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

7 comments

comments
October 02, 2015 3:17 PM delete

ramai jj tengok, yang buka gym ni kebanyakanya sebab minat nak jadi geng abang sado :)

Reply
avatar
October 05, 2015 7:32 AM delete

tahu caranya, memang akan jadi lebih mudah.

Reply
avatar
October 06, 2015 6:46 AM delete

perniagaan gym tengah naik. jangan sampai tersungkur. perniagaan gym ni jenis bermusim gak. belajarlah teknik yang betul sebelum bermula

Radio Senyap - Senyap Bukan Bererti Diam

Reply
avatar
October 06, 2015 8:26 AM delete

ya, kena menuntut ilmu jangan terburu-buru :-)

Reply
avatar
October 06, 2015 8:27 AM delete

ya, tapi bagi usahawan yang baru digalakkan buat perancangan betul-betul. :-)

Reply
avatar
October 09, 2016 2:43 AM delete

Nak buat lesen apa ya klw nk bka gym

Reply
avatar

Terima kasih saya ucapkan kerana sudi meninggalkan komen. Komen anda semua amat saya hargai.

Powered By | OHBlogger Malaysia