Panduan Cara Buat Coklat Dan Bisnes Coklat

Panduan Cara Buat Coklat Dan Bisnes Coklat. Selain daripada salah seorang penggemar putu piring dan cupcake, saya juga penggemar coklat sejati sejak kanak-kanak lagi. Coklat ni memang sedap cuma lagi sedap kalau dapat makan dengan banyak sampai puas hati. Nampaknya nak kena belajar cara buat coklat lah tu. Anda tahu tak cara buat coklat yang sedap tu macam mana? Kalau tahu, bolehlah kongsi-kongsi ye.

Panduan Cara Buat Coklat Lengkap


Kali ini saya nak cerita serba sedikit tentang cara buat coklat. Untuk makluman anda, sebenarnya coklat buatan tangan ni anda boleh buat dari rumah. Kalau anak-anak anda tu suka makan coklat adalah lebih baik kalau anda buat sendiri coklat ini sebab anda boleh buat dalam kuantiti yang banyak dan beraneka warna serta bentuk. Anak-anak anda pasti suka kan dan anda pula boleh jimatkan wang dari membeli coklat-coklat di luar sana.


Coklat buatan tangan dari rumah ni banyak kelebihannya terutama sekali dari segi rasa. Sebab anda boleh buat mengikut cita rasa anda sendiri. Nak kurang manis ke, nak kasi ada rasa lemak ke terpulang pada anda. Yang paling penting tahap kebersihan terjamin sebab anda sendiri boleh pantau proses-proses penyediaannya.

Bagi suri rumah pula, ada yang belajar cara buat coklat ni dengan lebih serius sebab ada dalam kalangan mereka menjadikan bidang ini satu bisnes untuk menambahkan pendapatan. Sambil jaga rumah dan uruskan anak-anak, kaum ibu ni juga boleh memulakan bisnes coklat dari rumah. Banyak kelebihan sebenarnya bisnes dari rumah ni antara yang paling penting sekali ialah masa dengan keluarga terjamin.

Bisnes Coklat Di Rumah Untuk Tambah Pendapatan

Tak semestinya nak mulakan bisnes memerlukan sebuah kedai yang lengkap sebabnya anda boleh mulakan bisnes dari rumah dengan pelbagai cara antaranya jual coklat. Banyak kelebihan bisnes coklat ni antaranya :
  • Modal yang rendah untuk bermula iaitu sekitar RM300 - RM500
  • Permintaan pasaran yang tinggi dan sedia ada terutamanya untuk majlis perkahwinan dan musim perayaan.
  • Kadar keuntungan yang tinggi sehingga mencecah 200%.
  • Boleh dijalankan secara online menggunakan blog dan juga secara offline.
  • Tempahan boleh dihantar melalui perkhidmatan pos.
  • Bahan-bahan dan peralatan membuat coklat yang mudah untuk diperolehi dan tidak memerlukan peralatan yang canggih dan mahal.
  • Senang untuk dipelajari.

5 Tips Memulakan Bisnes Coklat

  • Mesti tahu resepi membuat coklat --> CD Sensasi Kek Coklat
  • Baca banyak panduan asas perniagaan coklat
  • Bagaimana nak memasarkan coklat secara online
  • Anda kena tahu senarai pembekal barangan coklat di seluruh negara.
  • Apakah kaedah pembuatan coklat
Memulakan bisnes coklat sebenarnya taklah sesusah seperti yang anda fikirkan sebab anda boleh jalankan bisnes ini dirumah. Anda tak perlukan sebuah kedai yang pastinya perlu disewa atau sebagainya. Yang penting anda mesti belajar cara buat coklat dirumah kemudian bila dah mahir anda bolehlah mula menjalankan bisnes coklat dari rumah. Rujuk --> CD Sensasi Kek Coklat

Bisnes coklat adalah antara bisnes yang mudah dan kos yang rendah. Suri rumah khususnya bolehlah menjalankan bisnes ini asalkan ada minat dan kesungguhan.

panduan bisnes coklat
 
Jadi jika anda mahu tahu lebih banyak panduan perniagaan bisnes coklat, anda bolehlah ikuti panduan CD Sensasi Kek Coklat yang pastinya dapat membantu anda. Belajarlah dengan orang yang berpengalaman. Panduan ini juga disediakan dalam bentuk video yang anda boleh tonton bila-bila masa.

Seorang blogger yang gemarkan teh tarik. Menjadikan blog sebagai medium perkongsian ilmu. Jika ada sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan khidmat advertorial, boleh hubungi saya di ruangan "Contact".

Share this

Related Posts

Previous
Next Post »

Terima kasih saya ucapkan kerana sudi meninggalkan komen. Komen anda semua amat saya hargai.

Powered By | OHBlogger Malaysia